E-Ticaret Siteleri İçin Fotograf Çekimi
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte her geçen gün baskılı işler azalarak yerini dijital platformlara bırakmakta, tüketicinin e-ticaret sitelerine olan ilgisi giderek artmakta ve tüketiciye ulaşmak sosyal medya araçları ile daha ekonomik, etkili ve kolay görünmektedir.
Fotoğrafçılığın bilinen moda, portre, mimari, manzara, doğa, still life, ürün, reklam, haber, belgesel giysi genel alanları olmakla birlikte, klasik anlamda ürün fotoğrafçılığı alanına giren E-Ticaret Siteleri İçin Fotograf Çekimi diyebileceğimiz bir alan ortaya çıkmıştır, katalog, broşür vb. baskılı işler her geçen gün azalırken bunların yerini firmaların web siteleri ve e-ticaret portalları almaktadır. Ürünlerin ve e-ticaret sitenizin reklamları için de sosyal medya platformlarının önemi her geçen gün artmaktadır.
E-ticaretin klasik ticaret anlayışına göre birçok avantajı olduğu gibi dezavantajı da vardır. Klasik anlamda tüketiciye ürün satarken mağazanızı ziyaret ederek ürüne dokunma üzerinde deneme, istediği özelliklere sahip olduğunu birebir görüp karar verme şansı vardır. E-ticaret de ise kesinlikle böyle bir şansı olamaz ürüne sipariş ederek, kargo kendisine ulaştırdıktan sonra dokunma ve deneme şansına sahiptir.
İşte bu yüzden e-ticaret fotoğrafçılığını ayrı bir kategori olarak görmemiz mümkündür, tüketici satın alma kararını e-ticaret sitesinde görmüş olduğu ürün fotoğrafları üzerinden verecektir. Bu yüzden e-ticaret fotoğrafçılığı kendi içinde başlı başına profesyonel bir çalışma gerektirmektedir.
Genel anlamda reklam tanıtım ve ürün fotoğrafçılığın da beklenti ürünü olduğundan daha göz alıcı, şık göstermektir, bu klasik anlamda olması gereken ve doğru olandır fakat e-ticaret fotoğrafçılığın da durum biraz farklıdır, şöyle ki eğer çok bilinen bir markaya sahipseniz ve e-ticaret yanında klasik anlamda da satış yapan mağazalarınız varsa marka bilinirliğiniz, marka imajınız üst kategoride ise bu sizin için uygun olabilir çünkü tüketici zaten ürününü, markanızı sizi biliyordur, ürünü daha yakından görmek için bir mağazayı ziyaret edebilir, veya daha önceden gördüğü bildiği bir ürünü indirime girdiği siparişini rahatlıkla verebilir.
Yeni başlayan bir firmanın marka bilinirliği, marka imajı ve marka değeri yeterince oluşmadığı için bu tür e-ticaret sitelerinden verilecek siparişler tüketici açısından her zaman riskli kabil edilir, tüketici tamamen e-ticaret sitenizde görmüş olduğu görseller üzerinden satın alma kararı verir, işte bura da e-ticaret fotoğrafçılığının önemi ortaya çıkar, nitekim ürünler olabildiğince şık, güzel ve satınalma isteği uyandıracak şekilde çekildiği gibi, yanıltıcı olmamalıdır, rengini dokusunu sahip olduğu özellikleri olabildiğince gerçeğe yakın yansıtabilir olması daha sonra tüketici tarafından yapılacak iadelerin ve müşteri memnuniyetsizliğinin önüne geçer tabi amacınız işinizi sürekli yaparak geliştirmek tüketiciyi kandırmak değilse.
E-Ticaret Siteleri İçin Fotograf Çekimi çekilecek ürünlerin sayısının zaman zaman bir işletme için 3000-5000 adet gibi olması fotoğraf için ödenecek ücretlerden tasarruf etmek amacı ile bir çok işletme kendi içinde çözüm üretmeye çalışırken çok büyük hatalar yaparak profesyonel bir fotoğrafçıya ödeyecekleri bedellerle kıyaslanamayacak büyük ölçülerde ticari kayıplara uğramışlardır.
Oysa ki e-ticaret fotoğrafçılığının birim maliyeti oldukça düşüktür. Burada amaç ayın konsepte seri ve hızlı bir biçimde süreci tamamlamak web sitesi içinde karmaşaya ve algılama güçlüğü yaratmamak tüketicinin satın almasını sağlamak ürünle özdeşleşen doğru ve kaliteli fotoğraflar hem marka değerinize katkı, hem daha fazla ürün satmanızı sağlayacaktır.
Bütün bu anlatılanlar ışığında 6.his creative ajans e-ticaret fotoğrafçılığında Türkiye’nin her yerinde sizin çözüm ortağınız olacaktır.
Dijital platformlarda ürün satmak ve reklam yapmak için ihtiyacınız olan e-ticaret fotoğrafı yanında marka imajınıza ve marka bilinirliğinize katkı sağlayacak reklam ve tanıtım fotoğrafları ile 6.his creativ ajans her zaman yanınızda olarak rakiplerinizden bir adım önde ve fark edilir olmanızı sağlayacaktır.