Kurumsal Fotoğraf Çekimi

Kurumsal Fotoğraf Çekimi

Şirket fotoğrafları, internet dünyasında firmanızın kimliğini taşıyan web sitelerinizi gösterir. Kuruluşunuzu en iyi şekilde sunmak, yazılı içerikten çok görsel olarak daha olumlu bir etkiye sahiptir. Yazılı ve görsel içeriğin bir arada olması kaçınılmaz olacaktır. Bu nedenle dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri ziyaretçilerinizin görsel hafızasıdır. Görsel hafıza, beyinde görülen bir görüntünün olumlu veya olumsuz etkileriyle şekillenir. İşletmenizin en iyi sonuçları alması için bu oluşumu yüksek kaliteli fotoğraf çekimleriyle zenginleştiriyor.

 

Kurumsal Fotoğraf Hizmeti Hakkında Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

Kurumsallaşmanın doğru yansıtılmasındaki en önemli noktalardan biri de kurumsal hayatı doğru anlatabilecek görselleştirmeler oluşturmaktır. Türkiye ve dünyadaki birçok firma kurumsal kimliklerini yansıtmak için profesyonel fotoğrafçılık hizmeti alıyor. Peki kurumsal fotoğrafçılık neden bu kadar önemli? Çalışanlar ve ofisler, kurum imajının önemli bir parçasıdır. Araştırmaya göre tüketiciler, üretim, araştırma ve geliştirme ve resmi medya organlarındaki genel merkez gibi alanlarını paylaşan şirketleri daha şeffaf ve güvenilir buluyor.

Bu nedenle son yıllarda pek çok firma çalışma alanlarını yenilemiş ve çalışanlarının fotoğraflarıyla medyada yer almaktadır. Çalışanların ve şirket yöneticilerinin fotoğraflanması ve saha faaliyetleri de şirketlerde işveren marka iletişiminin vazgeçilmez unsurlarından biridir. Çünkü bir firmanın sattığı ürünlerin markasının yanı sıra tüketicilerin ilgisi çalışanlarına, çalışma ortamına ve hatta işveren markasının değerlerine çekilmektedir.

 

Kurumsal Fotoğraf Çekimi Nasıl Yapılmalı?

Çalışanların ve işyerinin fotoğraflarını çekmenin farklı yolları vardır. Buradaki ana vurgu, kurumun personeli ve çalışma alanları üzerinedir. Öncelikle fotoğrafı çekilecek alanları ve fotoğraflara dahil edilecek olası kişileri belirlemeniz gerekiyor. Bu şekilde çekim programı ve bütçesi belirlenecektir. Öte yandan kurumsal bir fotoğraf seansı çekmeden önce, fotoğraf çekilecek kuruma, fotoğrafların kullanılması planlanan alanlar hakkında detaylı bilgi verilmesi gerekmektedir.

 

Kurumsal Fotoğraf Çekerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kurumsal fotoğrafçılık hizmeti alırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, fotoğrafı çeken kişinin önceki deneyimi olmalıdır. Önceki fotoğraflara detaylı bir şekilde bakmalı, işçilik ve pozlama kalitesini karşılaştırmalısınız. Fotoğraf çekmek yalnızca net fotoğraflar çekmekle ilgili değildir. Fotoğrafın iyi aydınlatılmasına ve netliğine ek olarak, fotoğraftaki kompozisyon da iyi kalitede olmalıdır. Bu nedenle fotoğraf çekmeden önce doğru alanları belirlemek önemlidir. Fotoğrafçı, kurum kültürüne en uygun pozlarda doğru kişileri doğru alanlara götürmelidir. Örneğin, bir yazılım şirketinin şirket fotoğrafları ile bir bankanın fotoğrafları aynı olamaz. Kurumun fotoğraf çekimi kurum kültürüne uygun olarak yapılmalıdır.

 

Kurumsal Vesikalık Fotoğraf Çekimi

Kurumsal bir pasaport için bir fotoğraf çekimi, yöneticileri, çalışanları, yöneticileri, avukatları, doktorları, kısacası kurumsal bir şirkette resmi belgeler üzerinde çalışmaya başlamaktır. Şirket fotoğrafları (şirket fotoğraflarının aksine), şirketinizi ve çalışanlarınızı mümkün olan en iyi şekilde temsil etmek için kullanılır. Bazı şekillerde buna kişisel bir sunum diyebilirsiniz. Yüksek kaliteli bir pasaport fotoğrafı sizi başarıya yaklaştırırken, bu bir tür kişinin kartvizitidir. Stüdyo, kurumsal fotoğraf çekimi  bakımından kurumsal pasaport fotoğrafları çekiyor, baş ve omuzlar ön planda. Şirket fotoğrafları; Pasaportlarda, kimlik kartlarında, iş başvuru formlarında, kişisel CV formlarında ve resmi belgelerde kullanılabilir. Kurumsal fotoğraf fiyatları seans içeriğine göre değişmektedir. Fotoğraf seanslarının birçok değişkeni vardır. Fotoğrafların çekileceği saatler ve günler gibi faktörler kurumsal fotoğraf fiyatlarını etkiler.

 

Kurumsal Grup Fotoğraf Çekimi

Bir kurumsal grup fotoğraf seansı, örneğin aynı günlerde çalışanların buluşması, grup fotoğrafı için kaç kişinin çekileceği, nerede çekileceği, hangi konseptin çekileceği gibi birçok noktayı içerir. Firma temsilcilerinin ve çalışanlarının fotoğrafları firma hakkında bazı bilgiler vermektedir. Bu nedenle grup fotoğraflarında hedef kitleniz için bir resim çizmeniz önemlidir. Şirket harika bir yer mi İlginç bir ortamı var mı Burası yoğun bir iş yeri mi? Uluslararası bir şirket mi Yaratıcı bir şirket profiline sahip olup olmaması, karşı tarafa iletilecek mesajda önemli bir rol oynar.

Grup fotoğraflarında fotoğrafta kaç çalışan yer alacağı, fotoğrafta hangi çalışanların olması gerektiği, şirketin hangi renkte olduğu, çalışanların modern, rekabetçi, ciddi veya kendinden emin olup olmadığı grup fotoğraflarına yansıtılmalıdır. Grup fotoğrafları; Web sitelerinde, sosyal ağlarda, dergilerde, afişlerde ve broşürlerde, basın bültenlerinde kullanabilirsiniz. Grup fotoğrafları, bir şirketin imajını tanımlamak, markanızı tanıtmak ve insanlar üzerindeki etkisini görmek için çok önemlidir. Fiyatlandırma, kurumsal grup fotoğraf çekimlerinin fiyatları, kaç fotoğraf çekileceği, nerede çekileceği, hangi kıyafet ve saç modellerinin kullanılacağı, stüdyo ekipmanlarının kullanımı ve ekipmanların kalitesi gibi birçok faktörden etkilenir.

 

Kurumsal Etkinlik Fotoğraf Çekimi

İş fotoğrafçılığı sıkıcı değildir, ancak işletmenizin en önemli fotoğraflarını çekmek göründüğünden daha zordur. Potansiyel kitlenizin dikkatini çekmek için kurumsal etkinliğinizin fotoğrafını çekerken sizinle birkaç ipucu paylaşalım. Bu ipuçlarını kullanarak etkinliklerinizin daha profesyonel fotoğraflarını oluşturabilirsiniz. Etkinliği bir katılımcı olarak görmek yerine daha geniş bir şekilde görmek, yaratıcı yönden çekim yapmanızı sağlar. Kurumsal etkinliklerde samimi pozlar yapmak korkmamalı. Kolunuzu omzunuza atmak, başınızı çevirmek, gözlerinizi devirmek gibi ifadelerle komutlar vermek yerine, yaratıcılıkla kalıcı imgeler elde edilebilir. Kurumsal etkinliklerden çekilen fotoğraflarda doğal ışıklandırma tercih edilmelidir. Flaşlı fotoğrafçılık gerekli olmadıkça kullanılmamalıdır. RAW formatında fotoğraf çekmek kaliteyi artırır.

Kurumsal etkinliklerden bir fotoğraf çekimi planlamak gerekiyor. Kurumsal etkinlikler genellikle iç mekanlarda tercih edildiğinden aydınlatma koşulları yetersiz olabilir. Profesyonel bir kurumsal etkinlik fotoğrafçısı, doğru açıyı ve ışığı bulmak için doğru zamanı tercih eder. Kurumsal etkinliklerden fotoğraflar, katılımcıların eğlenip eğlenmediğini ve etkinlikle ilgilenip ilgilenmediğini anlamak açısından önemlidir. Maliyet, kullanılan fotoğraf ekipmanı, kamera kalitesi, yüksek kaliteli lens kullanılıp kullanılmadığı, hangi tür çekim türleri gibi faktörler kurumsal fotoğrafçılıkta fiyatlandırmayı etkileyecektir.

 

Kurumsal Fotoğraflar Nasıl Olmalı?

Firma fotoğrafları firmanın tanıtımı için önemlidir. Şirket çalışanları, CEO’ları tanıtmak ve ne tür bir işle uğraştığınızı anlamak için önemlidir. Hemen hemen herkes, şirket çalışanlarına bakarak bir şirket hakkında biraz bilgi alır. Bu arada fotoğrafların çekileceği kulvarlar da firmanın iyi niyetini yansıtmada önemli rol oynuyor. Kurumsal fotoğraf çekme sürecini kolaylaştırmak ve düzgün çalışmasını sağlamak için birkaç noktaya dikkat çekmek isteriz. Şirket fotoğraf çekimleri sırasında neyin önemli hale geldiğini kim hangi pozisyonda ve kim kontrol ediyor? Fotoğraflarınızı mükemmel hale getirmek ve markanızın ve işletmenizin gerçek amacını tanımlamak için, fotoğraflarınızın ilk olarak nerede kullanılacağını belirlemeniz önemlidir.

İnternet sitesinde Sosyal ağlarda Broşür ve broşürlerde Poster ve dergilerde Basın bültenlerinde yayınlanabilirler. Firma fotoğraflarının nerede çekileceği, dışarıda, firma içinde veya stüdyoda çekilip çekilmeyeceği önceden belirlenmelidir. Işıklandırma, arka plan ve insanların nasıl duracağı gibi tüm bu konuları anladıktan sonra, fotoğraf çekimlerinizi düzenlemeniz gerekecek. Elbette, kurumsal fotoğrafçılığın fiyatlandırılmasında bütçe belirlemek önemlidir. Fiyat teklifi, bir saatlik ücret ve çalışılan toplam saat sayısı belirlenerek belirlenir. Fiyatlandırmada önemli bir nokta; olayın uzunluğu ve boyutudur. Bu nedenle, daha ayrıntılı bilgi için bir şirket fotoğrafçısına danışmak en iyisidir.

 

Kurumsal Fotoğraflarda Mekân Seçimi Nasıl Olmalıdır?

Firma fotoğrafları için yer seçimi yapılmalıdır. Çekimlerin ofiste mi, dışarıda mı yoksa şirkette mi yapılacağını ayrıntılı olarak belirtin. Bu noktada firmanın değerlerine vurgu yapılmalıdır. Firmanın görsel kimliğini en iyi yansıtan lokasyonun düzenlenmesi gerekmektedir. Çalışanlara çalışırken göstermek, işgücü yetkinliklerinin olup olmadığını vurgulamak ve aynı zamanda çalışanları toplamak için şirket fotoğraflarında yer seçimi zorunludur. Dışarıda çekim yapmayı planlıyorsanız, hava koşullarının çekim için uygun olup olmadığını kontrol edin. İzin gerektiren bir ortamda açık havada çekim yapmak istiyorsanız, gerekli izinleri aldığınızdan emin olun.

 

Kurumsal Fotoğraflarda Makyaj Kısmı Nasıl Olmalı?

Makyaj, kurumsal fotoğraflarda dikkat edilmesi gereken noktalardan biridir. Hafif makyaj yerine doğal bir görünüm sağlayacak makyajı tercih edin. Özellikle kafanın fotoğrafını çekerken cilt tonunun dengelenmesi gerekir. Yağsız bir matlaştırma astarı kullanabilirsiniz. Fotoğraflarda aşırı parlaklıktan kaçınmak için parlak ve nemli cilt tercih edilmemektedir. Dudak rengi çekim sırasında gerçek dudak renginden bir gölge daha koyu olabilir. Dudaklar özellikle dudak parlatıcısı ile doldurulabilir. Saçların özellikle erkeklerin saç bölgesi çevresinde daha sağlıklı görünmesi için; Saç spreyi, jel veya diğer ürünler tercih edilebilir. Mat görünümlü ürünler kullanılmamalıdır. Kadınlar ise saç parlatma spreyi kullanabilir.

Yorumlar devre dışı.

Bilgi Almak İçin Şimdi Arayın!