Moda Fotoğrafçılığı Profesyonel Moda Çekimleri

Moda Fotoğrafçılığı Profesyonel Moda Çekimleri

_

Moda Fotoğrafçılığı

1814 yılında  Fransız mucit Joseph Nicephore Niepce tarafından evinin penceresinden 8 saatlik bir pozlama ile oluşturulmasından bu yana 2 asırdan fazla zaman geçti artık görüntü oluşturmak 1/8000 saniyede hatta daha üstünde bile mümkün teknolojinin nereden nereye geldiğini artık varın siz düşünün.Fotoğraf zaman içinde hem teknik, hem estetik olarak gelişmeye devam etti ilk zamanlar da hareketli görüntüleri kaydetmek mümkün değildi, kimyasal ve optik olarak geliştikçe poz sürelerinin kısalmasıyla, insanlar tarafından yine insanlık için icat edilen fotoğrafta kaçınılmaz olarak ana konu insanların portreleri, insan mekan, insan ve yaşam olmuştur.

 

Günümüze kadar fotoğrafın ürün, mimari, Reklam, spor, haber, belgesel, magazin, portre, doğa, manzara, still life gibi bir çok dalı oluşmuş hatta öyle ki profesyonel fotoğrafçılar dahi sadece bir veya birkaç alanda hizmet vermeye başlamışlardır. Konuyu çok dağıtmadan moda fotoğrafçılığı esasen portre, üst çatı olarak da reklam ve tanıtım fotoğrafının altına girer dersek doğru bir tespit yapmış oluruz, nitekim moda fotoğrafında konu modelinizle birlikte esas olan satılmasını istediğiniz ürün ve/veya ürünlerdir, bunlar bir kıyafet, bir saat, parfüm, mücevher, gibi ticari ürünler olabilir. Moda fotoğrafları stüdyoda çekilebildiği gibi dışarıda doğal ortamlarda da serbest çalışan fotoğrafçılar tarafından tercih edilmektedir, nitekim bir bikini, mayo çalışması yapacaksanız denizi çağrıştıran temalar kullanmak en doğrusu olacağı için bir plajı tercih etmeniz kadar olağan bir şey olamaz veya bir abiye kıyafet için bir kokteyl ortamı yaratıp çekmeniz etkiyi artıracaktır.

 

Yukarı da sözünü ettiğimiz stüdyo ve stüdyo dışı moda çekimlerini olarak iki ye ayıracak olursak

_

Stüdyo da Moda Fotoğrafları Çekimleri

Bana göre moda fotoğrafı çekecek her fotoğrafçının mutlaka minimum 150m2 den küçük olmamak üzere bir stüdyosu hatta atölyesi olmalıdır. Bu neden gerekli diye sorduğunuzu duyar gibiyim.

 

Bunun birince nedeni özellikle kadın ve erkek giyimde fotoğraflar genelde sezon dışında çekilir. Örneğin önümüzde ki yılın ilkbahar-yaz kreasyonu muhtemelen bir önceki yılın sonlarında ya da başlarında kış aylarında çekilir haliyle kuzey yarım küreden güney yarım küreye gidip orada fotoğraf çekmeyecekseniz hava soğuk olacağı için ve modellerinizin yazılık kıyafetle dışarıda üşüyeceği için stüdyoda çekmeniz daha akıllıca olacaktır. Bunun tam tersi de mümkündür sonbahar-kış kreasyonunu sezona hazır etmek için muhtemelen Haziran Temmuz aylarında çekip bitirmiş olmanız gerekecektir haliyle kışlık kıyafetlerle güneşli bir yaz gününde dışarıda fotoğraf çekmek hem kıyafet mevsim uyumunu zedeler, hem modellerinizin terleyip makyajının akmasına neden olur.

 

Ayrıca geniş bir stüdyoya veya atölyeye sahip olmanın başka avantajları da vardır, öncelikle moda fotoğrafçılığı özellikle tekstil ürünleri kadın ve erkek giyim çekimlerin de bir ekip işidir haliyle ekibinizde bir ütücü, makyöz, stilist, kuaför ve genelde bir de firma temsilcisi olacaktır bu kadar insanın çalışması için gerekli alanınızın olması verimliliğinizi artıracaktır, tabi ki fotomodellerinizin rahatça soyunup, giyinebileceği bir alanın olması işinizi kolaylaştıracaktır.

_

Dış Mekanda ve Doğal Ortamlarda Moda Fotoğrafı Çekimleri

Yukarı da ki paragrafta yazdıklarımıza bakarsanız moda fotoğrafının dış mekanda ya da doğal ortamda çekilmesinin imkanı olmadığını düşünebilirsiniz durun durun durum öyle değil, burada önemli ayrıntılar var stüdyoda genellikle kreasyonların çekildiğinden söz etmiştik haliyle kreasyon ürünlerinde fotoğrafı çekilecek ürünlerin sayısı fazladır, set bir kez hazırlanır ve hızlıca çekimler yapılmaya başlanır, eğer dış mekan ve doğal ortam kullanacaksanız bura da işler biraz değişmektedir. Bir kere dış mekanda doğal koşullardan dolayı çalışmak stüdyo ortamına göre daha zordur, kış aylarında bu zorluklar daha da fazladır ekibinizde ki makyöz, kuaför, stilist ve asistanlarınızın da çalışma koşulları zorlaşacaktır. Fotomodellerinizin soyunup giyinmesi için doktorların muayahanelerinde kullandıkları taşınabiliri paravanlar, diğer ekip üyeleri için içine rahatça girip çıkabilecekleri büyük bir çadır işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır.

 

Bir de sizin için stüdyonuzda paraflashlarınıza güç sağlamak sorun olmazken dışarıda taşınabilir elektrik kaynaklarına ve paraflash bataryaları için dış mekanda kullanıma uygun güçlü ve taşınabilir flash setlerine ihtiyacınız olacaktır. Ama bazı ürünler dış mekan açısından daha avantajlıdır söyle ki bir bikini ve mayo kreasyonu çekecekseniz stüdyonuzda bir plaj ortamı yaratmak daha zor ve zahmetli olacaktır, eğer bunu yansıtmazsanız da fotoğraflarınız yeterince ilgi çekici olmayacak yavan kalacaktır bu yüzden bu tür moda fotoğraflarında doğal mekanı kullanmanın avantajları da vardır.

 

Bir genelleme yapmak gerekirse moda fotoğraflarının çekilmesinde dış mekan tercih edildiğin de genel de bu kreasyon değil de daha az sayıda öne çıkması düşünülen kıyafetlerle yaşam stili biçiminde, çalışma yaptığınız marka için tüketiciye doğrudan ve dolaylı mesaj verecek reklam fotoğrafları olması tercih edilir. Örneğin bir abiye kıyafetin bir kokteyl ya da davet ortamında çekilmesi izleyiciye XXX marka kalabalık ortamlarda bile göz alıcı olmanızı ve fark edilmenizi sağlar mesajı gibi.

_

Ekipman

Her fotoğrafçılık alanının kendine has olmazsa olmaz ekipman ihtiyaçları vardır. Örneğin bir spor fotoğrafçısı flash setlerine yansıtıcılara, fona ihtiyaç duymaz onun ihtiyacı olabildiğince hızlı birkaç makine ve diyafram açıklığı yeterince düşük olan hızlı birkaç telefoto objektiftir eğer bir spor fotoğrafçısı olacaksanız en az saniyede 10fps hıza sahip hızlı iki kamera gövdesine ve 200-400-600-800 mm gibi odak uzaklığına sahip lenslere sahip olmanız ve farklı odak uzaklıklarını farklı gövdelere takmak zorundasınız ki atılan basketi veya gölü kaçırmayasınız objektif değiştirecek zamanınız olmayacağı için birden fazla hızlı bir makine gövdesi ve objektifler kullanmak sizin ihtiyacınızdır.

 

Oysa bir moda fotoğrafçısına arıza halinde kullanacağını düşüneceğimiz bir yedek makine dışında ikinci bir makineye ihtiyacı yoktur ayrıca makinesinin 10fps hızında olmasına gerekte yoktur onun ihtiyacı daha çok dolum süresi çok hızlı olan 0,2 0,3 saniye gibi paraflash setleridir ki fotomodeli pozunu değiştirdiğinde hemen çekim yapabilsin paraflashların dolmasını beklemesin, objektif olarak da bir iki tane orta tele zoom 24-70 mm 70-200 mm gibi iki zoom objektif ya da 50-85-135-200 gibi asal objektifler fazlasıyla yetecektir seti hazırladıktan sonra genelde bütün çekimi tamamlamak için tek bir objektif yeterlidir. Bir de çektiği fotoğrafların direk bilgisayar üzerinden çekilebilmesi ya da kontrol edilebilmesi işini oldukça kolaylaştıracaktır. Yine bir spor fotoğrafçısı post prodüksiyona ihtiyaç duymazken bir moda fotoğrafçısı saatlerce hatta günlerce pc başında photoshop da zaman harcayacaktır. Bu yüzden hızlı bir bilgisayara baskılı işlerde renklerin doğru olabilmesi için iyi bir renk yönetimi bilgisine ve kalibre edilebilir oldukça pahalı olan bir monitöre ihtiyacı olacaktır. Çünkü dijital fotoğraf daha önceleri baskılı işlerde matbaa bünyesinde bulunan repro görevini biterek bu misyonu fotoğrafçılara yüklemiştir özellikle dijital ortama değil de baskıya yönelik işler yapıyorsanız bu oldukça önemlidir yoksa baskıları elinize aldığınızda renklerin ne kadar farklı, fotomodellerinizin ten renginin patlıcan moruna döndüğünü görüp hayal kırıklığı ve işvereninizle ciddi problemler yaşamanıza neden olacaktır.

_

Sonuç Olarak

Moda fotoğrafçılığı özellikle stil life dış mekan ve serbest çekimlerde fotoğrafçının yaratıcılığını özgürce kullanabileceği bir alan olmakla birlikte moda fotoğraflarının da bir modası olduğunu unutmamak gerekir. Taklit etmekten çok kendi tarzınızı ve yaratıcılığınızı kullanmak, sizi rakiplerinizden ayıracaktır, elbette ki bir moda fotoğrafçısının da iyi bir kompozisyon ve özellikle de ışık bilgisinin olması fotografik ışığın ne olduğunu bilmesi ve onu etkin kullanabilme yetisi gerektirir.

Fotoğrafçılığın en zevkli alanlarından biri olan moda fotoğrafçılığında konu olan kıyafet, mücevher, saat her ne ise amaç bunların satışını artırmaktır bunun için tüketiciye mesaj vermeyi gerektirecek çalışmalar yapılmalıdır bir kadın dış giyim fotoğrafınıza bakan fotoğrafta ki fotomodel kadar güzel görüneceğini bilinçli olarak mesaj olarak almasa bile bilinç altına alacaktır.

Moda fotoğrafçılığını da Reklam ve Tanıtım fotoğrafçılığının çatısı altına koymakla birlikte kendi içinde de önemli olmayan farklarla birlikte birkaç alana ayrıldığını söylebiliriz.

Yorumlar devre dışı.

Bilgi Almak İçin Şimdi Arayın!